środa, 29 czerwca 2011

Jak zostac poliglotą w polskiej szkole

Hoy es miércoles, 29 de junio de 2011



Mój syn skończył właśnie 1 klasę liceum.
W swojej szkolnej karierze "uczył się" - angielskiego (w sumie  7 lat), rosyjskiego (3 lata w podstawówce jako drugi język), niemieckiego (3 lata w gimnazjum jako drugi język), francuskiego (2 miesiące w liceum) i hiszpańskiego (od listopada jako drugi język). W rezultacie nie umie żadnego języka. Nawet owego angielskiego, który miał najdłużej - szkoła go skutecznie zniechęciła do nauki, a ja niestety w odpowiednim momencie nie przypilnowałam.
Jego marzeniem jest nauka kolejnego języka - 6  - japońskiego. Sam trochę się uczy, ale na razie to tylko coś pod nosem czasami odpowiada, kiedy nie chce za bardzo podpaść i nie chce żebyśmy go rozumieli. Po ostatniej konfrontacji matka - syn, powiedziałam BASTA. Zabrałam mu walające się po pokoju książki - Japoński. Kurs podstawowy oraz Japońska kaligrafia kreska po kresce, zarejestrowałam się na japonka.pl , przejrzałam internet i mam nową zabawę. Nawet jeśli to spowolni moją naukę hiszpańskiego to stopniowo mam zamiar nauczyć się japońskiego.

I tak nurtuje mnie kilka pytań.
1. Skąd ściągnąc podcasty, muzykę japońską i filmy - tyle, że nie koniecznie anime, bo raczej już z tego wyrosłam ;-)
2. Czy warto kupic Assimil Język japoński Łatwo i przyjemnie?

Na początek będę plastycznie się rozwijac ;-) i uczyc się pisania japońskiej kaligrafii.

5 komentarzy:

  1. A to ciekawe. W Rosji mamy tylko jeden język obcy w szkole. Kiedy ja byłam mała, zazwyczaj był wybór: angielski, niemiecki czy francuski. Teraz wszyscy rodzice chcą, by dziecko uczyło się angielskiego, dlatego coraz rzadziej jest w szkole nauczyciel niemieckiego (tym bardziej francuskiego). Są szkoły z kilkoma językami obcymi, ale to jakieś specjalne szkoły. Moja bratanka będzie miała drugi język (chyba niemiecki), ale to raczej wyjątek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tzn. u nas są po dwa języki (chociaż w podstawowej to wyjątek - zwykle jest jeden), ale co szkoła to drugi język najczęściej od podstaw.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że syn cię zmotywował. Tak trzymać. Proponuję zacząć z nim rywalizować, kto nauczy się więcej i szybciej. To bardzo motywuje. Co do Assimil'a to osobiście polecam, ale radzę wcześniej iść do księgarni i na spokojnie przejrzeć co proponują. Może inny kurs bardziej ci będzie odpowiadał.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki mam zamiar ;-)
    Chciałabym go zmotywować również do angielskiego.

    Zależy mi na opinii kogoś uczy się japońskiego z konkretnego podręcznika, w naszym empiku nie ma zbyt dużego wyboru i jeśli będę coś kupowała to tylko przez internet.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do japońskich filmów - mogą być dramy? Bo jeśli tak, polecam (online) dwie stronki:

    1. http://www.mysoju.com/ (napisy ENG)
    2. http://love-drama.pl/ (napisy PL)

    A do nauki kanji polecam:

    1. http://www.kanji-a-day.com/ (bardzo przydatna stronka!)

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń