sobota, 17 marca 2012

Liczebniki w wyrażeniach oraz ciekawostki o uczeniu się

Nie będę ukrywac, że do napisania właśnie takiego postu natchnęła mnie Agnieszka swoim postem pt. Liczby i zwiazane z nimi idiomy w j. portugalskim. I postanowiłam sobie znaleźc kilka idiomów.

dos  - dwa
cada dos por tres   - co krok, co chwila, często

con frequencia 
en un dos por tres - w mgnieniu oka, natychmiast
rápidamente

cinco - pięć
decirle cuántas son cinco - powiedziec komuś do słuchu
estar sin cinco/tener sin cinco - nie miec grosza (przy duszy), byc zupełnie bez pieniędzy





I na razie tylko tyle mi się udało znaleźć.


Wczoraj przeczytałam ciekawy artykuł Chcę mówic po... - spełnij marzenie, wykorzystując siec.
 I niektóre porady mam zamiar wykorzystac.
1. Już przeznaczyłam słownik na zmarnowanie (najwyżej kupię drugi, lepszy, większy). Bardzo mi się podoba idea uczenia się po 1-2 słówek na każdą literę alfabetu. Nie wiem wprawdzie czy mój starczy umysł :-) będzie w stanie opanowac codziennie kilkadziesiąt słówek, ale najwyżej moje tempo będzie wolniejsze.
2. Słuchanie i czytanie ze źródeł innych niż sztucznie przygotowane materiały dla początkujących - wciąż oglądam serial Ara en tiempos revueltos. Na czytanie jeszcze czas nie przyszedł, chociaż od dawna na drugim blogu mam w zakładkach blogi robótkowe prowadzone po hiszpańsku. Poza tym nie znam żadnych plotkarskich stron po hiszpańsku (średnio mnie to interesuje, ale może bym wyjątkowo poczytała o życiu celebrytów).
3. I w punkcie drugim zawiera się kolejny punkt - czyli oglądanie seriali. 
A może wiecie gdzie można obejrzec właśnie np. Seks w wielkim mieście po hiszpańsku? albo Przyjaciół?  Albo coś podobnego lekkiego i współczesnego?
4. Znalezienie kogoś do rozmów - do tego jeszcze nie dojrzałam, bo chociaż niby od kilku miesięcy uczę się hiszpańskiego, to jednak jestem mało systematyczna i wciąż zaczynam od początku.



2 komentarze:

  1. Zapraszam na http://jezykomani.blogspot.com/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kiedyś oglądałam tutaj seriale po hiszpańsku: http://www.cinetube.es/peliculas/

    Nie wiem jak to aktualnie wygląda, po zmianach z serwisami, ale może znaleźli jakieś zastępcze i mają już bazę uaktualnioną ;)

    OdpowiedzUsuń